ddd
Načítám obsah...



Search
Money to share
555 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Site map ]
Photo Tip
!Máňa 120S

Máňa 120S

WebShop Tip
Our projects
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Advert


Navigation

>> 

Home

-

Články

>

Sériové vozy

>

Škoda 1000 MB slaví kulatiny

 <<



Author:
24+40 (44)Pepa94 (Redaktor)
  
Created: 21.03.2014 - Updated: 21.03.2014

Škoda 1000 MB slaví kulatiny



Škoda 1000 MB slaví kulatiny

Škoda 1000 MB slaví kulatiny-mw3964d


Před padesáti lety začala sériová výroba Škody 1000 MB. Byla to první škodovka, která měla motor umístěný vzadu a zadní pohon. Oproti předchozím modelům to byl automobil zcela jiné koncepce. Oproti předchozím modelům byl tento vůz zjednodušen a mohl tak být produkován ve velkém množství. Kvůli nižší spotřebě měl menší motor, byla ale také snížena hmotnost vozu, takže dynamika byla zachována. Už od počátku byla 1000 MB vyvíjena jako zcela nový osobní vůz, proto byla pro její výrobu postavena i úplně nová tovární hala. Zaujme také svým krásným a dnes už klasickým designem.


!Škoda 1000 MB slaví kulatiny


Na počátku byly tři prototypy-Škoda 976, 977 a 978. Prototyp 976 měl motor umístěný vpředu a přední pohon. Měl podporu ministerstva vnitra, které by tento vůz rádo vidělo ve výbavě SNB. Úskalím byl ale právě přední pohon. Jeho součásti by totiž nebylo možné vyrábět v Československu. Prototyp 978 měl motor vpředu a pohon zadních kol. Byl nejprostornější a měl podporu nejvyšších míst. Příliš se ale podobal předchozím škodovkám, a to neodpovídalo objednávce vlády na zcela nový osobní vůz. Vítězem se tak stal prototyp 977. Tento prototyp uspěl především, protože měl podporu výhradního vývozce škodovek do zahraničí, Podniku zahraničního obchodu Motokov. Roku 1961 bylo postaveno padesát prototypů, které prošly náročnými testy po celém světě, v arktických podmínkách Skandinávie i v tuniské poušti. V březnu 1964 byl vůz představen veřejnosti a započala sériová výroba.

Škoda 977


Model 1964 byl charakteristický chromovým oválem přední masky a mřížkami na zadních blatnících, kterým se často říkalo žábry. Roku 1966 přibyla do nabídky lépe vybavená verze de Luxe.


!Škoda 1000 MB slaví kulatiny
!Škoda 1000 MB slaví kulatiny
!Škoda 1000 MB slaví kulatiny
!Škoda 1000 MB slaví kulatiny
!Škoda 1000 MB slaví kulatiny

!Škoda 1000 MB slaví kulatiny
!Škoda 1000 MB slaví kulatiny
!Škoda 1000 MB slaví kulatiny
!Škoda 1000 MB slaví kulatiny
!Škoda 1000 MB slaví kulatiny


Mírně se změnila přední maska a charakteristická mřížka na zadních blatnících dostala jednoduchý obdélníkový tvar. Roku 1968 byla zesílena podlaha a vyztužen blok motoru. Kromě standartního motoru o objemu 988 cm3 si bylo možné objednat i vůz s motorem o objemu 1107 cm3 s výkonem 52 koní. Tento vůz se nazýval 1100 MB.


!Škoda 1000 MB slaví kulatiny
!Škoda 1000 MB slaví kulatiny

!Škoda 1000 MB slaví kulatiny
!Škoda 1000 MB slaví kulatiny
!Škoda 1000 MB slaví kulatiny


V roce 1969 ubylo chromu a naopak se na přední masce objevila plastová lišta s nápisem Škoda. Změnil se i C sloupek a zadní okno.
Roku 1969 byla výroba Škody 1000 MB ukončena. Její nástupkyní se stala Škoda 100.

Škoda 1000 MB model 1969
!Škoda 1000 MB slaví kulatiny


Vyráběla se i závodní verze 1000 MB Rallye. Tyto vozy jezdily pod záštitou automobilky, oficiální závodní tým Škoda ale tehdy ještě neexistoval.

Škoda 1000 MB Rallye


Vyráběla se i nepříliš úspěšná dvoudveřová verze MBX.

Dobová reklama na Škodu 1000 MBX
!Škoda 1000 MB slaví kulatiny
!Škoda 1000 MB slaví kulatiny



Dobové prospekty

!Škoda 1000 MB slaví kulatiny
!Škoda 1000 MB slaví kulatiny

!Škoda 1000 MB slaví kulatiny
!Škoda 1000 MB slaví kulatiny

!Škoda 1000 MB slaví kulatiny
!Škoda 1000 MB slaví kulatiny


Mrkněte na DOBOVÉ DOPLŇKY

Dobové prospekty

!Škoda 1000 MB slaví kulatiny
!Škoda 1000 MB slaví kulatiny
!Škoda 1000 MB slaví kulatiny
!Škoda 1000 MB slaví kulatiny




| |

[ Send to friend | Printing version ]
Comments

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole

No comments
 Online pokec[ bigger window ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: send email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: send email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: send email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Try Google...

Google
Login
Name:
Pass:
Allways log in: 



I lost my password
I want to register
Advert


Calendar of actions
<< Duben 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Přidat akci
Statistics
Visiters:419
Loged in:1
Visits today:112673
Total visits:177027196

articles:1010
Photos:34666
Comments:17289
Users:4395


Klikni na uživatele, abys mu poslal zprávu